Gerda's kruissteken

Mijn kruissteekwerkjes

maandag 6 januari 2014

2014

2014 heeft zijn intrede gedaan. Ik heb mijn eerste kruissteekkaartje na mijn handoperatie gemaakt. Het was wel moeilijk, veel moeilijker dan een kaartje op papier borduren. Ik weet niet hoe dat komt, maar het is zo.... Dit kaartje is voor de bloemen sal van onze kruissteekkaarten club. De kleurennummers waren niet toegevoegd, dus heb ik die zelf gekozen. Ze komen redelijk goed overeen met de natuurlijke kleuren van het vingerhoedskruid (Digitalis purpurea). Dit is een zeer giftige plant, die bij het eten van de bladeren de dood als gevolg heeft. Toch heeft ze ook goede eigenschappen want deze dodelijke stof kan in kleine hoeveelheden mensenlevens redden. Juiste dosis wordt gebruikt bij personen met hartklachten. Er zijn witte, roze en paarse variƫteiten. Dit terloops als een weetje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten